FAQ WWW studio

Google Analytics

Co to je?

Sledovací kód Google Analytics (nově GA4) umožňuje analyzovat chování návštěvníků a jejich pohyb, délku setrvání na webu atd. Pomocí Google Analytics můžete také sledovat nárůst návštěvnosti související s novým webem a SEO optimalizací.

Jak to funguje?

Pokud již máte existující web s vlastní doménou, pravděpodobně již máte také založený Google Analytics účet a Váš sledovací kód měří návštěvnost a chování zákazníků na webu. V rámci redesignu stávajícího webu je zajištěno plynulé pokračování tohoto měření.

V případě zcela nového webu (na nově vzniklé doméně) dojde k založení nového Google Analytics účtu a nahrání sledovacího kódu na stránky webu. Vy sami určíte, kdo budou osoby s oprávněným přístupem k tomuto účtu.

WWW Studio

FAQ Tvorba webu

UX - User experience

UX uživatelská zkušenost je to, jak se návštěvník na vašem webu cítí. Když na první pokus ví, kudy vede cesta k nějakému cíly. Ať už je to získání informací, nákup na e-shopu a nebo rezervace ubytování. Uživatelská přívětivost není na první pohled viditelná ale je zásadní pro návštěvníka jestli na webu dokončí to, kvůli čemu na web přišel.

Příklady špatného UX designu

  • když na stránkách restaurace hledáte kde se nachází nebo jídelní lístek. Pokud musíte přemýšlet nad tím, kde najdete kontakt nebo jídelní lístek, je to špatně.
  • pokud si na e-shopu vložíte zboží do košíku, které po té chcete odebrat a vložit jiné ale nemůžete najít tlačítko k odebrání. 
  • když si chcete rezervovat ubytování a v každém mezi kroku na vás vyskakuje například bannerová reklama na související služby.

UI - User interface

UI Uživatelské rozhraní, to je to, co vnímá návštěvník na první pohled. Barvy, rozložení prvku na stránce, tlačítka, animace apod. Jsou to všechny prvky na webu, který by měli být v určité harmonii, která bude pro návštěvníka příjemná a zapamatovatelná. Proto je ideální zamyslet se nad vizuální identitou značky, se kterou se pracuje napříc celou firmou od vizitek, přes web až po emailing.

Příklady špatného UI designu

  • špatně čitelný nebo příliš kontrastní text. Například světlé šedý text na bílém pozadí.
  • přehnaně blikající bannery, nekonzistentní grafika.
  • neresponzivita pro mobilní telefony

Interaktivními prvky jsou myšleny dynamické efekty na webu - např. grafika, tlačítka a obrázky reagující na Váš pohyb myši. Patří sem různé vyjížděcí pop-up prvky, počítadla a další vychytávky. Pokud je web dynamický, vytváří interakci s návštěvníkem (UX - User Experience ), která pozitivně ovlivňuje délku setrvání návštěvníka na webu a zvyšuje jeho zájem. A tím i pravděpodobnost konverze návštěvníka na zákazníka.

Dnešní doba je charakteristická neustálým zrychlováním. Jistě nám dáte za pravdu, že málokdo z nás má čas a prostor na pročítání předlouhých odstavců. Hlavním úkolem infografiky je usnadnit čtenářům pojmout různé druhy informací. Použitím vizuálně zajímavých prvků, zvýrazněním a postupným dávkováním informací umožňuje infografika upozornit na ty nejdůležitější informace tak, aby si jich každý všimnul a zapamatoval.

O co jde?

Díky službám Google Maps Vám nabízíme možnost vytvoření vlastní Google mapy, která bude odpovídat grafickému a barevnému řešení Vašeho nového webu. Mapy, kromě přizpůsobení vzhledu, dále umožňují i umístění interaktivních bodů na mapě.

Například lze pomocí různých ikonek vyznačit na mapě Vaše zákazníky, partnery, dodavatele apod. Body zájmu na mapě se vkládají pomocí GPS bodů, můžete tak označit naprosto přesná místa. Například sídlo Vaší firmy.

O co jde?

Call to action prvky - tedy tlačítka "Mám zájem o" a "Chci" jsou nejdůležitějšími nástroji pro vytvoření zákaznické konverze. A tedy i hlavním smyslem při tvorbě nového webu. Aby byla tlačítka funkční a co nejefektněji plnila svůj účel - velmi záleží na jejich barevnosti, kontrastu k pozadí, umístění, sdělení atd.

Proč je to potřeba?

Tlačítka obvykle směřují do objednávkového formuláře, který umožní zákazníkovi objednat službu, případně zjistit více informací.

Někdy jsou však weby pouze prezentační, takže call to action prvky pro Vás nemají význam. Nebo byste naopak kapacitně nezvládali na konverzi zákazníků adekvátně reagovat. Neváhejte proto sdělit, jaký účel potřebujete, aby call to action prvky plnily.

Responzivní design zaručuje optimalizované zobrazení webových stránek na různých zařízeních (mobilní telefony, tablety aj.) S responzivním designem se musí počítat již u grafického návrhu webu, kde se určí prioritní elementy k zobrazení na menších obrazovkách.

Co je to redakční systém?

Redakční systém je software, který slouží pro správu obsahu a tvorbu webových stránek nebo blogu. Redakční systémy se používají taktéž pro správu příspěvků, diskusí , produktů, dokumentů, komentářů, pro publikování obrázků nebo videí, případně lze v rámci redakčního systému určovat práva jednotlivým uživatelům.

Mezi nejčastější redakční systémy webových stránek patří WordpressJoomlaDrupal a Wix. 

Součástí našich webů může být redakční systém, který slouží ke snadné správě obsahu a struktury webu. Systém je navržen s ohledem na snadné a intuitivní ovládání, proto i počítačový laik dokáže se systémem pracovat.

Jelikož se jedná o software vyvinutý našimi programátory, jsme schopni CMS upravit a přizpůsobit Vašim požadavkům.

Video návod jak používat redakční systém zde.

Možnosti redakčního systému

  • přihlášení na základě jména a hesla / změna a nastavení
  • účet pro samostatného uživatele (jméno+heslo - možnost změny)
  • kompletní editace menu + obsahu stránek včetně kontaktů
  • přehled kategorií – zobrazení – přehled – úprava
  • přehled produktů a výrobků – zobrazení – přehled – úprava
  • vkládání vlastního obsahu, obrázků, dokumentů a odkazů na stránky
  • kontaktní formulář - kompletní přehled vložených dotazů
  • vkládání novinek / aktualit / články
  • FAQ / diskuse

Jak to funguje?

Jazykové mutace webu slouží ke korektnímu překladu požadované jazykové verze stránek. Součástí překladu a jazykové mutace webu (multijazyčnost) je překlad url adres, kontaktních formulářů, ale také pojmenování všech obrázků a dostupných souborů  na webu (včetně vyplnění title a alt).

Úspěšně jsme vytvořili a optimalizovali desítky jazykových mutací pro světové vyhledávače v angličtině, němčině, ruštině, francouzštině, italštině a dalších jazycích světa.

Jazykové mutace vytváříme na samostatné doméně. Např.: http://www.xyz.com/ Včetně překlopení redakčního systému s kompletní funkčností a úpravou zdrojového kódu ( i URL adres) pro daný jazyk.

Z hlediska zpracování zakázky je postup následující: vytvoření kompletního webu v jednom jazyce, spuštění webu, následné vytvoření jazykykových mutací, vzájemné propojení všech webů.

Proč vlastní domény?

  • Pro každou jazykovou mutaci je potřeba objednat a zaplatit vlastní doménu a webhosting.
  • Hlavní výhodou je možnost SEO optimalizace pro zahraniční trhy a kompletní supervize nad obsahem. Níže uvádíme několik příkladů pro představu:
  • Japonsko - Yahoo.jp
  • Čína - Baidu.com
  • Rusko - Yandex.ru
  • Itálie - Libero.it
  • Slovensko - Zoznam.sk
  • Německo - Google.de

Co to je?

Sledovací kód Google Analytics (nově GA4) umožňuje analyzovat chování návštěvníků a jejich pohyb, délku setrvání na webu atd. Pomocí Google Analytics můžete také sledovat nárůst návštěvnosti související s novým webem a SEO optimalizací.

Jak to funguje?

Pokud již máte existující web s vlastní doménou, pravděpodobně již máte také založený Google Analytics účet a Váš sledovací kód měří návštěvnost a chování zákazníků na webu. V rámci redesignu stávajícího webu je zajištěno plynulé pokračování tohoto měření.

V případě zcela nového webu (na nově vzniklé doméně) dojde k založení nového Google Analytics účtu a nahrání sledovacího kódu na stránky webu. Vy sami určíte, kdo budou osoby s oprávněným přístupem k tomuto účtu.